EliseMorten

Direktlänk till inlägg 8 november 2015

Morten

Av Elise - 8 november 2015 21:00

Hej!

Jag hade tänkt att berätta lite om Morten så ni vet lite om honom och så ni vet vad ni läser om!

Namn: Morten

Ålder: 8år född -07

Ras: Dansk korsningsponny

Kategori: D-ponny ej slutmätt ca 145-147cm

Stam: Okänd, Okänd 

Imp. Danmark

Morten kom till sverige för ca ett halvårs sen med blankt pass, då kom han till en hästhandlare som sedan sålde honom till en familj som mor- och dotterponny.. Det var han ju inte riktigt, så då blev han till salu igen och jag köpte honom och  han fick komma till mig. Nu har jag påbörjat inridning och det går frammåt i en rasande fart.

Jag rider honom i alla gångarter inne på ridbanan, och i skogen har han fått hoppa över små pinnar. Jag gillar att hålla på med Natural Horsemansip och har jobbat honom lite där och han är så duktig han gör det jag ber om och är jätteduktig och gör de mesta med glädje, han älskar det!


Det är väl allt jag vet om honom, har ju bara haft honom i en månad. Hoppas ni tyckte om det och kommer fortsätta att läsa och följa våran frammgång!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 10 november 2015 11:30

Hej!  Tänkte jag skulle svara på lite frågor så ni lär känna mig lite bättre och har något att läsa även om Morten fick vila idag.   Riderfarenheter Ridit barbacka? JaRidit westen? JaHoppat med häst? JaRidit dressyr? JaÖvat voltige? JaÅkt på ri...

Av Elise - 9 november 2015 21:45

Hej!  Idag så jobbade jag Morten från marken, med lastpall och fålla. Jag har ju jobbat honom några gånger innan med lastpall och det har gått super! Så idag så gjorde jag som en fålla inne på ridabanan av hinder som blev ungefär som en hästtrans...

Av Elise - 9 november 2015 19:00

Hej!  Jag tänkte att varje måndag så lägger jag ut min planeringen med Morten för veckan, så börjar idag!   Måndag: NH på banan  Tisdag: Vila Onsdag: Dressyr Torsdag: Löshoppning Fredag: Dressyr/markarbete Lördag: Vila Söndag: Rida ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards